torsdag 22 december 2016

En samling för kristna bloggare

En del av er känner säkert till Micael Grenholm (Hela Pingsten). Han har tagit initiativ till en helg för och med kristna bloggare.


Han funderar på att starta en planeringsgrupp och söker därför personer som kan vara med i planeringsgruppen, men hoppas att så många som möjligt kan vara med under helgen som de kommer att planera. Helgen kommer mest troligt bli under 2017. Är du intresserad av detta, så går det säkert bra att kontakta honom på micael.grenholm@gmail.com

Här nedan kommer ett brev som han skickat ut till några:



Hej kära syskon!



Flera av er känner till mig, men för er som inte gör det är jag grundare och redaktör för bloggen Hela Pingsten. Jag pratade med Christian Mölk för några månader sedan om att det vore väldigt spännande och nyttigt med en helg för kristna bloggare och opinionsbildare. Jag hoppas att fler av er tycker att det låter som en bra idé och att några av er skulle vilja vara med och se till att det blir av någon gång under 2017.

Vi håller inte med varandra om en rad olika frågor, och vi kommer inte gå från en sådan helg eniga i allt. Det är förstås inte heller syftet, utan som jag ser det finns följande poänger med helgen:
  • Att tillbe Jesus tillsammans och bygga syskonskap. 
  • Att diskutera och formulera en gemensam strategi för Internetevangelisation och kristet vittnesbörd på nätet.
  • Att komma fram till gemensamma etikettsregler för en bättre ton i både våra kommentarsfält och i debatten bloggarna emellan.
  • Utbyta och lära oss om tekniker för skrivande, delning på sociala medier etc. för att vi ska kunna få ut vårt budskap effektivare.
Min förhoppning är att helgen ska kunna bli en ekumenisk samlingsplats både för rutinerade och nya bloggare. Om allt går väl kan det bli en årlig samlingspunkt för kristen opinionsbildning.

Jag föreslår att några av oss, kanske fyra till sju personer, bildar en planeringsgrupp som kan se till att helgen blir av. Jag är själv villig att sitta med där om vi nätverkar via Internet då jag bor i England fram till sommaren. Hör av dig till mig om du också vill vara med i planeringsgruppen eller om du har frågor och kommentarer.

Guds välsignelse och god jul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar